Posted on

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki konsept. Ancak bu iki konsept mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online alışdataş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri karınin kritik olan bu iki konsept, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu tasarmızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz daha harisçekicilik ve bu arada inceleyelim.

SEM: Arama Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması karınin yapılan çalışmalara denir.

Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk enseışı kârlemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da olabildiğince önemlidir. Antrparantez SEM çalışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe karınin maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde eylemek karınin yapılan çalışmalardır. Gelin, bu huzurlaştırmayı biraz daha harisçekicilik.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Doğrusu SEO karınin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi karınin yeni bir ödeme yapılmaz.

Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.

Bu iki dijital pazarlama konseptı arasındaki bir diğer önemli fark da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları olduğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu tavır değişikdır. SEO çalışmaları daha saf icraatı kapsar ve sitenize daha örgensel bir yoğunluk akışı sağlar.

Bu iki konsept, karınerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çalışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise hedef daha ticari olduğu karınin karınerikler SEO çalışmalarındaki gibi olmayabilir.

Ancak bu buyurmak değildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha yavuz evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.